
Retourbeleid
Hoe kan ik een product terugsturen?
Wanneer je niet tevreden bent met een aankoop, van gedachten bent veranderd, dan kan je de order binnen 10 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren. Retourneren kan, op eigen kosten en via een koerier naar keuze, naar ons retouradres:
House of Class
t.a.v. Milana Snijders
Beekstraat 25
5623 GB Eindhoven
LET OP! Vermeld altijd House of Class op het verzendlabel, anders kunnen wij jouw retour niet verwerken
LET OP! Zorg dat je rede van retour erbij vermeld.
LET OP! Voeg de meegeleverde pakbon of het modelformulier herroeping (te downloaden onderaan deze pagina) bij de retous , anders kunnen we jouw retour niet verwerken.
Wij verwerken retouren binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. In de meeste gevallen zal dit sneller zijn. Hiervan krijg je vanzelf een mail.
LET OP! Wij raden het altijd aan een retour met tracking code op te sturen en deze goed te bewaren.
- Helaas bieden we (nog) geen gratis retourneren aan. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor de kosten van je retourzending. Deze kosten zijn niet restitueerbaar.
- Consumenten van buiten Europa dienen hun bestelling op eigen initiatief te retourneren. Wanneer je op eigen initiatief retourneert, dien je in het bezit te zijn van een Track & Trace nummer of verzekering. We kunnen niet garanderen dat het teruggestuurde product(en) bij ons aankomt. Producten die niet door ons zullen worden ontvangen, vallen onder de verantwoordelijkheid van de consument.
- Ons retourbeleid duurt 14 dagen. De aangeschafte producten die je wilt retourneren dienen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling weer bij ons binnen te zijn.
- Onthoud goed dat we wegens hygiëne-redenen geen body's, oorbellen & bikini’s retour nemen.
- Het product dat je wilt retourneren dient ongebruikt te zijn en in dezelfde staat te verkeren als tijdens ontvangst. Ook dient het product in de originele verpakking geretourneerd te worden. Producten die gedragen of gebruikt zijn zullen niet worden teruggenomen, en ook niet terugbetaald worden.
- Bestellingen worden bij besteding vanaf €100 euro gratis verzonden (binnen NL). Word hierna 1 of meerdere artikelen geretourneerd en komt het bestelbedrag onder de €100 euro? Dan worden er als nog verzendkosten in rekening gebracht. Ongeacht de gekozen betaalmethode.
LET OP! Wij nemen geen items retour met sterke parfum geur en/of make-up vlekken.
LET OP! Panty’s, hoedjes en andere hoofddeksels nemen wij niet retour aan vanwege hygiëne. Ook bikini’s nemen wij niet retour!
LET OP! Wij bieden geen garantie op lusjes van broeken. Wij kijken alle lusjes van broeken na voor verzending, omdat deze vaak aan de lusjes omhoog worden getrokken.
Ook SALE artikelen nemen wij vanaf een afprijzing van 50% of meer niet retour.
Ik heb een beschadigd product ontvangen? Wat nu?
Als je een beschadigd of vies product hebt ontvangen, dien je ons binnen 3 dagen na ontvangst van je bestelling op de hoogte te stellen via info@houseofclass.nl. Vervolgens heb je 10 dagen om je product ook daadwerkelijk terug te sturen. Wanneer de retourtermijn is verstreken, is het niet meer mogelijk om je bestelling te retourneren.
LET OP! Meld altijd eerst de klacht aan ons, alvorens zelf actie te ondernemen. Zorg er voor dat de kaartjes aangehecht zitten aan her product en dat dit ongedragen is.
Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?
Zodra je retour is ontvangen, zullen we deze binnen de wettelijke termijn van 14 dagen verwerken. Meestal zal dit al eerder Zijn. Als het retour succesvol is nagekeken, zal er een volledige of gedeeltelijke terugbetaling voor de producten (exclusief retourkosten) in gang worden gezet. Het bedrag zal vanaf dat moment binnen 5 werkdagen worden teruggestort via de oorspronkelijk gebruikte betaalmethode.
Hoe kan ik een product omruilen?
Als je een product wilt omruilen voor een ander, dien je eerst het originele product terug te sturen en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen (of vice versa). Het originele product zal worden terugbetaald volgens ons retourbeleid.
Late of ontbrekende terugbetaling
Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer eerst nogmaals goed je bankrekening of neem contact op met je creditcard organisatie (indien je dit als betaalmethode hebt gebruikt). Het kan namelijk even duren voordat je terugbetaling officieel is teruggestort. Wanneer je nog steeds niets hebt ontvangen, contacteer de betreffende bank. Banken hanteren een verwerkingsduur en deze kan per bank verschillen. Wanneer je alles hebt gedaan en je hebt het bedrag nog steeds niet teruggestort gekregen, neem contact met ons op via info@houseofclass.nl.
Als je nog meer vragen hebt over Retourneren, bezoek onze FAQ pagina of stuur een e-mail naar info@houseofclass.nl.